FoxiBikes: vierwielige speciaal-fietsen voor comfort, veiligheid en vrijheid.

FoxiBikes

Vierwielige fietsen voor comfort, veiligheid en vrijheid.

FoxiBikes: vierwielige speciaal-fietsen voor comfort, veiligheid en vrijheid.
home | sitibike | spidibike | bestellen | webshop | over ons | referenties | contact | sitemap
 

SPIDIBIKE stabiele fiets / ligfiets / zit-lig-fiets

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit.
Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijvoorbeeld voor woon-werkverkeer. Prijs: € 3499.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.

Fietsen met een Spidibike

FoxiBikes Op zoek naar een bijzondere ligfiets? De Spidibike (lees "Speed e-bike") is een unieke, gepatenteerde ligfiets van FoxiBikes. Vergeleken met de Sitibike zit u bij de Spidibike verder naar achteren, is het zwaartepunt erg laag, en staan de pedalen hoger, zodat u meer de beleving van een ligfiets hebt. Ook de Spidibike heeft het unieke systeem van FoxiBikes, waarbij de achterwielen sturen. Voordeel daarvan is dat de voorzijde van de fiets en daarmee de gehele fiets, stabieler is.

"De Spidibike ligfiets: dat ligt voor de hand!"

De Spidibike heeft twee trappers, waarmee u fietsend kunt rijden. De trappers drijven het linker voorwiel aan. Dit wiel heeft standaard drie versnellingen (+/- 0-10, 10-18, 18+ km p/u)* en een terugtraprem. Het rechter voorwiel is een e-bike wiel. U kunt het op het display eenvoudig zo instellen, dat zodra u begint te trappen, de e-bike set direct trapondersteuning geeft, met de kracht die u heeft ingesteld; het zogenaamde PAS-systeem.
De Spidibike is ook verkrijgbaar zonder e-bike set, zie verderop.

Ook beschikt het e-bike systeem over 'launch-control'. De Spidibike is zwaarder dan een gewone fiets, maar als u desgewenst een knopje ingedrukt houdt, begint de Spidibike zelf vanuit stilstand langzaam te rijden, tot maximaal wandelsnelheid, waardoor wegfietsen eenvoudig is.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor woon-werk-verkeer.
(HIER: FoxiBikes Spidibike model 1.3; model 1.5, met wat afgeronde hoeken en smallere voor- en achterkant verschijnt binnenkort, foto's volgen)

Het e-bike wiel (rechts) is voorzien van een handrem, die een forse schijfrem bedient. Het fietswiel (links) heeft een terugtraprem. Ook heeft de Spidibike, naast een fietsslot, een standrem / parkeerrem, waardoor onbeheerd wegrollen wordt voorkomen.

Naast het display en de bediening van de e-bike set vindt u verder op of bij het stuur een fietsbel, de bediening van de versnellingen, twee verstelbare spiegeltjes, en eventueel de bediening van de optionele knipperlichten en/of andere opties, zoals een telefoonhouder.

Als u het '12 Volt Pakket' heeft, beschikt u over o.a. een of meerdere 12 volt ingangen en een of meerdere usb-ingangen, zodat u uw telefoon of een TomTom tijdens het rijden als navigatie kunt gebruiken en/of opladen. De Spidibike is standaard al voorzien van een stroomomvormer, die hoeft u dus niet apart aan te schaffen als u het '12 Volt Pakket ' kiest.


*
= Volgens het CBS fietsen mannen tussen 25 en 55 jaar gemiddeld 14 km p/u. Vrouwen gemiddeld 12 km p/u.
Volgens de Fietsersbond ligt het iets hoger, namelijk tussen 17 en 22 km p/u op een stadfiets, 25 tot 26 km p/u op een electrische fiets, 26 tot 27 km p/u op een lage ligfiets. Dit was echter bij een test, want in de praktijk blijkt tweederde van de mensen langzamer te rijden -gemiddeld met alle typen fietsen opgeteld 18 km p/u-, omdat de fietsen soms slecht zijn, de banden te zacht zijn, men 'lui rijdt', en/of men een slechte conditie heeft. Met de Spidibike kan eenvoudig (in versnelling 2, PAS3 of PAS4) 17 km p/u gereden worden, maar ook gemakkelijk sneller.

 

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
De Spidibike is 2,08 meter lang, heeft een laag zwaartepunt, en heeft een comfortabele F1-achtige zit.

 

En fietsen maar...

FoxiBikesDe kunstlederen sport-stoel van de Spidibike is zo laag mogelijk geplaatst. Dit zorgt voor een fijne zithouding, een laag zwaartepunt, en een betere instap. De zithoogte is niet instelbaar. U kunt de stoel naar voren en naar achteren schuiven, net als een autostoel. De stoel kan iets gekanteld gemonteerd worden. Ook kunt u de armleuningen van de standaard sport-stoel omhoog klappen, om de instap te vereenvoudigen. Model en kleurencombinatie kunnen wijzigen. Iedereen met een lengte tussen 1,60 en 1,90 meter en maximaal 120 kilo zal een goede zit kunnen vinden.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
De Spidibike is een opvallende verschijning; de tijd van 'bananen' en primitieve driewielers is voorbij.

Zodra u zit, kunt u het e-bike-systeem met een druk op de knop aanzetten. U kunt zelf wegrijden door te gaan trappen, u kunt ook op het 'launch-control'-knopje duwen, zodat de e-bike-set u rustig op gang brengt. Tijdens het rijden kunt u zelf kiezen in welke versnelling, en dus met welke snelheid u wilt rijden. Ook kunt u zowel vooraf als tijdens het rijden met een druk op de knop aangeven of veranderen hoeveel elektrische trapondersteuning u wilt.
Met het e-bike-systeem kan de fiets niet achteruit rijden; als u achteruit wilt, kunt u met de voeten bij de grond en de fiets eenvoudig achteruit duwen.

Zodra u stopt met trappen, stopt ook automatisch de trapondersteuning. En ook als u met de handrem remt, stopt de trapondersteuning. De Spidibike kan niet volledig electrisch rijden, en hij kan ook niet uit zichzelf electrisch rijden of versnellen. Er is alleen ondersteuning als u trapt.

Het stuur van de Spidibike heeft een bjizondere vorm. Met de ellebogen op de armleuningen ligt dit stuur fijn in de hand, met alle bedieningselementen binnen handbereik. Om te sturen hoeft u het stuur maar een klein beetje te bewegen, dat is al voldoende. Net als bij een gewone fiets raden wij u aan altijd minimaal één hand, maar liefst beide handen aan het stuur te houden.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
Doe de armleuning omhoog voor gemakkelijk in- en uitstappen. De stoel kan eenvoudig naar voren en achteren.



Achterwielbesturing
voelt anders aan dan voorwielbesturing. Maar na een kwartiertje bent u er aan gewend en zult u merken dat dit erg prettig rijdt. Ook hoeft u met de Spidibike maar heel weinig te sturen; de achterwielen reageren al op kleine bewegingen van het stuur. Stabilisatorveren zorgen er voor dat het de achterwielen automatisch in de middelste stand willen staan en een instelbare bewegingsdemper zorgt er voor dat het stuur niet nerveus beweegt.

driewielers vallen eerder omEen vierwieler is stabieler! Vanwege zijn stabiliteit is de vierwielige Spidibike erg comfortabel. Door de constructie met vier wielen is de Spidibike stabieler dan een driewielige fiets of driewieler, omdat driewielers in een bocht veel eerder de neiging hebben om om te vallen. U hoeft geen voet(en) aan de grond te zetten wanneer u stil staat, en toch kunt u zo in- en uitstappen als u dat wilt.

Houd er rekening mee dat u met drie- of vierwielers, dus ook met de Spidibike, wat rustiger door een bocht moet gaan dan met een normale fiets. Rechtdoor fiets u gemakkelijk sneller dan een gewone fiets, maar voor een bocht is het verstandig om even te kijken hoe hard u gaat en eventueel wat vaart te minderen. Zittend op een gewone fiets kantelt u met fiets en lichaam naar de binnenzijde van de bocht, maar een drie- of vierwieler blijft rechtop staan, waardoor uw lichaam iets uit het middelpunt wilt, als u te hard door een bocht gaat. De stabiliteit en de ondersteunende stoel van de Spidibike geven u dan een veilig gevoel en vertrouwen.

Drie- en vierwielers hebben een grotere draaicirkel dan een gewone fiets. De Spidibike dus ook. Deze is zo'n 4 meter op de voorwielen. Prima geschikt voor bijvoorbeeld de meeste fietspaden, straten en buitengebied, iets minder geschikt voor de binnenstad. Haal je een heel korte bocht niet, dan kun je de Spidibike eenvoudig zittend in de stoel met de voeten achteruit duwen. De Spidibike beschikt over een stuurstop. Deze zorgt er voor dat het stuur een maximale stuuruitslag heeft. Daardoor kan het stuur dus nooit zover gedraaid worden, dat de fiets negentig graden wil draaien en te snel wil overhellen.

Wanneer u klaar bent met rijden, en u hebt de Spidibike stilgezet met de handrem en/of de terugtraprem, dan kunt u afstappen. Op de fiets is een standrem c.q. parkeerrem aanwezig, die wegrollen voorkomt. Maar u kunt de fiets ook met het slot vastzetten tegen wegrollen. De e-bike-set kunt u uitzetten door het hoofdknopje ingedrukt te houden, maar als u dat vergeet of niet doet, zal de set zich na vijf minuten vanzelf uitzetten.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
Het rechter voorwiel van de Spidibike is een e-bike wiel, tevens voorzien van een grote schijfrem.

Spidibike bestelformulier bekijken
afspraak voor testrit of bezoek maken

 

 

Afmetingen en uitrusting van een Spidibike

FoxiBikes De Spidibike is iets langer dan een 'gewone' fiets: 2,08 meter lengte van voorband tot achterkant frame, in tegenstelling tot zo'n 1,88 meter lengte van een gemiddelde fiets. De voorbanden steken net iets verder uit dan het frame of de pvc-delen; mocht u per ongeluk ergens tegenaan rijden, dan zal hopelijk eerst een wiel iets raken en heeft u verder geen (lak)schade aan de fiets.

De Spidibike heeft een stuur met een normale breedte, alleen met een bijzondere vorm. Hij is alleen bij de voorwielen iets breder (75 cm totaal). Maar smal genoeg om bijvoorbeeld nog door een deuropening te kunnen rijden, zodat hij ook in een stalling zoals schuur of garage neergezet kan worden. Het stuur is mechanisch verstelbaar. Wij adviseren om de fiets altijd in een gesloten ruimte te stallen. Indien u de fiets buiten parkeert, adviseren wij om de weersbestendige beschermhoes te gebruiken.

 

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
In de neus van de Spidibike zit de accu en de electronica.

 

Spidibike in twee uitvoeringen: open en dicht

FoxiBikesDe Spidibike wordt in twee versies geleverd: 'open' en 'dicht'.
Bij de 'open'-versie is de voorzijde, waar de accu en electra zit, voorzien van beplating. Achter is 'de bak' voorzien van beplating. De stuurconstructie is ingepakt met een stuurkap. Verder is de fiets 'open'. U kunt daardoor het in uw gekozen kleur gespoten kokerframe grotendeels zien. Verlichting (en bijvoorbeeld optionele knipperlichten) is gemonteerd aan het frame, of De dichte Spidibike Racer is voorzien van een uitgebreid, in uw kleur meegespoten pakket. Dit pakket is nog in ontwikkeling. Met dit pakket wordt de gehele fiets 'ingepakt'; hij heeft dan dichte zijkanten, een 'motorkap', een 'achterbumper', en een 'dak'. Kortom: hij lijkt dan op een sportauto! Dit pakket is een optie en heeft dus een meerprijs; meer informatie volgt.aan een vast onderdeel, of aan de beplating van de fiets.

Bij de 'dichte'-versie is de Spidibike voorzien van een uitgebreid, in uw kleur meegespoten pakket. Dit pakket is nog in ontwikkeling. Met dit pakket wordt de gehele fiets 'ingepakt'; hij heeft dan dichte zijkanten, een 'motorkap', een 'achterbumper', en een 'dak'. Kortom: hij lijkt dan op een sportauto! Dit pakket is een optie en heeft dus een meerprijs; meer informatie volgt.

 

FoxiBike Spidibike frame in aluminiumOptioneel: de Spidibike 1.5 Light! (met 66% lichter aluminium frame)

FoxiBikes Eerlijk is eerlijk: de Spidibike is niet heel licht. Hij heeft standaard een stalen frame, dat 'een paar kilootjes' weegt. Het meeste gewicht zit in dit frame. Dit draagt ook bij aan zijn stabiliteit, dus hinderlijk is het niet. Maar... als u toch nog wat sneller en wendbaarder wilt zijn, en langer met een acculading wilt doen, dan kunt u ook kiezen voor de Spidibike Light. Deze heeft een aluminium frame en framedelen. Hierdoor is de Spidibike Light zo'n 25 kg lichter dan de standaard Spidibike. Voor de Spidibike Light geldt wel een kleine meerprijs, zie het bestelformulier.
meer info

 

Optioneel: de SpidibikeR = wel fiets, geen e-bike, € 200 goedkoper

FoxiBikes Een fiets die electrisch ondersteund wordt, is natuurlijk fijn. Maar we hebben het hiervoor ook honderd jaar zonder e-bike sets gedaan! Als u gewoon zelf wilt trappen, zonder e-bike set, heeft dat ook zeker voordelen: a) U betaalt niet voor de ingebouwde e-bike set. b) U hoeft na een aantal jaren nooit de e-bike set, accu, motor, of andere onderdelen, te vervangen. c) De fiets is lichter door afwezigheid van de e-bike set. d) Het milieu wordt minder belast, omdat er geen accu geproduceerd en later vernietigd hoeft te worden. En e) u bent € 200 goedkoper uit dan de Spidibike mét e-bike set.
De SpidibikeR is het 'open' model. Vanwege het ontbreken van een accupakket kunnen bij de SpidibikeR geen opties zoals 12 volt pakket, knipperlichten e.d. besteld worden.
Zoals u weet is de Spidibike niet heel licht, dus de SpidibikeR is daarom ook verkrijgbaar als aluminium SpidibikeR Light.
meer info

 

Niet in één keer betalen? Betaal maandelijks, met lease / huurkoop!

Wilt u wel een FoxiBikes Spidibike aanschaffen, maar wilt of kunt u niet het totaalbedrag in één keer betalen? Geen probleem! FoxiBikes biedt de mogelijkheid om de standaard Spidibike via lease / huurkoop aan te schaffen, waarbij u de betaling kunt uitspreiden over een periode van twee jaar.
meer info

 

Spidibike als 'fiets van de zaak'

FoxiBikes FoxiBikes Spidibike als fiets van de zaakU kunt een Spidibike kopen als particulier. Maar als u de fiets ook voor woon-werkverkeer gebruikt, dan kunt u hem ook door uw werkgever laten kopen als 'fiets van de zaak'. Of zelf als ZZP'er of kleine ondernemer. Via een regeling van de Overheid (1-1-2020) is het mogelijk om de werkgever de gehele fiets te laten betalen en onderhouden. De werknemer krijgt een bijtelling van 7% van de prijs van de fiets, wat neerkomt op minder dan € 100 per jaar; zie het rekenvoorbeeld op de webpagina van de rijksoverheid. Voor zo'n honderd euro per jaar rijdt u dan dus op een perfecte Spidibike! Informeer er naar bij uw werkgever.

 

Bagage meenemen met een Spidibike

FoxiBikes Een Spidibike heeft beperkte bagageruimte. De framebak achterop loopt taps van 65 cm naar 48 cm breed, is 30 cm lang, en 22 cm hoog. Hierin huist ook een deel van de achterwielophanging en -vering. De bodem is voorzien van mesh (geperforeerd metaal). De zijkanten zijn voorzien van pvc beplating, zodat de bagageruimte voor het zicht dicht is. Ook zit er een afsluitbaar deksel op. Voor de Spidibike is geen speciale of XL bagagebak beschikbaar.

Er mag aan de Spidibike geen aanhangwagentje of andere te trekken items gehangen of gemonteerd worden, om de e-bike motor niet te overbelasten.

 

Meer over de techniek van de Spidibike

FoxiBikesUniek aan de Spidibike is dat de achterwielen sturen, niet de voorwielen. Dit heeft als voordeel dat de voorzijde van de fiets, en daarmee de gehele fiets, erg stabiel is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld voorwiel-gestuurde driewielers, die eerder de neiging hebben om te vallen. Het nadeel van achterwielsturing is dat de fiets een grotere draaicirkel heeft dan een gewone fiets. Prettig is het comfort, doordat de Spidibike geveerd is.

Fietsen met de Sitibike van FoxiBikes De Spidibike heeft standaard een 36V 250W e-bike motor met een minimaal 650W accu, onze 'XL accu'. Een sterkere motor is door de overheid bij een e-bike c.q. trapondersteunde fiets niet toegestaan. Hiermee wordt de fiets tot een snelheid van 25 km p/u electrisch ondersteund.
Wilt u sneller rijden? In theorie kunt u het e-bike wiel c.q. de set vervangen voor een set met een sterkere motor, waarmee u bijvoorbeeld tot 45 km p/u kunt rijden. De Spidibike's constructie kan dat gemakkelijk aan, maar u dient dan wel de fiets zelf als bromfiets of speedbike te laten keuren en certificeren. Hiervoor zullen tevens meerdere aanpassingen nodig zijn om aan bepaalde voertuigeisen te voldoen. Alternatief is om bijvoorbeeld het fietswiel te vervangen door een vergelijkbaar wiel met meer versnellingen, zodat de trapondersteuning nog steeds tot maximaal 25 km p/u werkt, maar u in theorie door het grotere aantal versnellingen toch sneller kunt rijden. Houd er wel rekening mee dat een door u of derde partij aangepaste Spidibike mogelijk niet meer voldoet aan de garantiebepalingen van FoxiBikes, die standaard voor de Spidibike gelden.

De trapondersteuning zorgt er voor dat u tot 25 km p/u ondersteund wordt. De actieradius van e-bikes is altijd afhankelijk van de belasting en de omstandigheden. Het spreekt voor zich dat u met een lichte trapondersteuning langer met een accu-lading doet, dan met een hoge trapondersteuning. Ook hebben accu's onder winterse omstandigheden minder bereik. Doordat een Spidibike zwaarder is dan een gewone e-bike fiets, is het bereik lager dan bij een e-bike fiets. Bij dagelijks of intensief gebruik dient u dus eerder of vaker op te laden.

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
V.l.n.r.: spiegel, bediening computer, bel, telefoonhouder (optie), display, schakelmechanisme, rem, spiegel.

Als u bijvoorbeeld meestal met ondersteuning PAS3 rijdt, of zoals in de praktijk vaak gebeurt: afwisselend tussen PAS2 en PAS3 en eventueel PAS4, dan gaat een acculading van de accu van de Spidibike zo'n 65 km mee. Hoe zit dat? Volgens de fietstest van het AD zou een 700 Watt accu u zo'n 84 km brengen op een gewone e-bike (regel: 12 km per 100 Watt), bij de zwaardere Spidibike is dat waarschijnlijk zo'n 65 km. Met ondersteuning PAS3 of lager zal dit uiteraard meer zijn, dan wanneer u ook PAS4 en PAS5 gebruikt, of veel optrekt, of andere verzwarende omstandigheden heeft. Actieradia tot wel 200 km, zoals door sommige fabrikanten wordt opgegeven, is volgens het AD een fabeltje. Wilt u bewust zelf 'normaal' trappen? Zet hem dan in PAS3. Het opladen van een bijna lege XL accu duurt zo'n 5 uur, maar na 1 of 2 uur laden is de accu al weer goed bruikbaar, omdat het grootste deel van de accu snel oplaadt. De accu is zo'n 1000 keer herlaadbaar.

Tip 1: Lange rit gemaakt? Laad de accu daarna meteen weer op, dan is de fiets weer startklaar voor de volgende rit.
Tip 2: Check de display; Accu vol? Dan de oplaadkabel liever uit het stopcontact.

Tip 3: Gebruikt u de fiets een tijdje niet? Laad dan af en toe op, om te zorgen dat de accu nooit volledig leeg komt te staan.
Tip 4: Zorg dat de fietsbanden altijd hard zijn opgepompt, zodat u minder rolweerstand heeft.

Fietsen met de Sitibike van FoxiBikesDe accu van een FoxiBikes fiets is vast gemonteerd. Deze is niet verwijderbaar, om bijvoorbeeld de losse accu binnen of elders op te laden. Achter het klepje bij de voeten vindt u de ingang van de oplader, waar u de kabel kunt inpluggen, wanneer u wilt opladen aan een 230 volt stopcontact. Standaard met een 1,5 m kabel, optioneel is een 3,0 m en een 5,0 m oplaadkabel verkrijgbaar.

Hoewel sommige aanbieders van e-bikes en accu's u soms een nogal rooskleurig beeld voorspiegelen, moeten we realistisch zijn, en gaan wij er bij FoxiBikes van uit dat een accu, bij dagelijks gebruik en regelmatig opladen, gemiddeld zo'n drie jaar zal meegaan (waarvan twee jaar gegarandeerd) en dat dan de kwaliteit zal afnemen. Op een gegeven moment zal deze vervangen moeten worden. Vervangen is dan bij FoxiBikes geen probleem.

 

De Spidibike van FoxiBikes is een vierwielige sportieve fiets, waarbij de zitpositie tussen een ligfiets en een zitfiets in zit. Ideaal voor middellange elektrisch ondersteunde fietsritten, bijv. voor veilig en snel woon-werk-verkeer.
Het linker voorwiel van de Spidibike heeft een terugtraprem, een slot, en een standrem / parkeerrem.

 

Een Spidibike is degelijk en robuust

FoxiBikes De fietsen van FoxiBikes, en dus ook de Spidibike, zijn zeer degelijk en robuust. Hoe is een Spidibike opgebouwd?
Het frame is gemaakt van stalen kokers. De e-bike wielset is van een gerenommeerd merk. Het fietswiel met versnellingen en terugtraprem is van Duitse degelijkheid. De schijfrem is groot en solide. De achterwielen zijn motorwielen. De achtervering is van een motor. De besturing is een systeem met tandwielen. De overbrenging van de besturing verloopt via stuurstangen en kogelgewrichten. Alle draaiende delen van de besturing en ophanging zijn gemonteerd in zware lagers. Alle electronica en elektrische onderdelen zitten spatwaterdicht verborgen. Kortom: de fiets is opgebouwd uit zeer solide onderdelen, die geen of weinig onderhoud behoeven, met als doel dat ze probleemloos jaren en jaren en jaren meegaan.

 

En verder

FoxiBikes Bij de fiets (en online) wordt een instructie geleverd, over hoe u de accu van de e-bike-set het beste kunt behandelen. Hierin staat wanneer u het beste kunt opladen, en wanneer niet, hoe lang het opladen duurt, enzovoorts. Deze instructies zijn belangrijk, want als u ze in acht neemt, doet u het langst met uw accu. Bij 'Garantie- en Onderhoudsplannen' leest u verder hoeveel garantie u op o.a. de accu heeft en hoe het gaat bij vervanging.

Een Spidibike vervoeren? Een Spidibike past precies op een open aanhanger met twee meter lengte ruimte, in een grote bestelwagen (met 2,10m binnenruimte), en in een bestelbus (idem). In een gesloten aanhanger past hij mogelijk net niet. Een Spidibike kan niet op een fietsendrager. Een Spidibike dient staand op zijn eigen vier wielen vervoerd te worden. Een door u bij FoxiBikes gekochte Spidibike kan bij u thuisbezorgd worden.

 

Onderhoud van de Spidibike verhoogt de levensduur

FoxiBikesEen fiets is geen onderhoudsvrij voertuig. In die zin, dat onderhoud kan voorkomen dat er problemen ontstaan en het de levensduur kan verlengen. Vreemd genoeg laten veel mensen wel hun auto regelmatig onderhouden, maar vaak niet hun fiets. Terwijl dat zeker van belang is. Bij de FoxiBikes fietsen is onderhoud ook belangrijk, vooral omdat het betrekking heeft op uw garantie.

Bij de Algemene Voorwaarden & Garanties kunt u precies lezen waar u standaard wel of geen garantie op heeft, en hoe dat betrekking heeft op het onderhoud. Het maakt niet uit wie het onderhoud aan uw fiets uitvoert -FoxiBikes, een lokale fietsenmaker, uzelf-, zolang het maar aantoonbaar en goed gedaan is, zodat u al uw recht op garantie behoudt.

De FoxiBikes fietsen zijn van hoge kwaliteit onderhoudsvrije of onderhoudsarme materialen gemaakt. Maar ook hier kan het desondanks geen kwaad om bijvoorbeeld eens per jaar de fiets even na te lopen. U kunt dit op eigen initiatief doen en uit (laten) voeren.

U kunt er voor kiezen om in plaats van het 'Garantie- en Onderhoudsplan Standaard' bij aanschaf van een nieuwe FoxiBikes fiets het 'Garantie- en Onderhoudsplan Plus' te nemen, waarbij meer onderhoud wordt uitgevoerd door FoxiBikes (bij FoxiBikes of bij u thuis) en meer en langer garantie wordt gegeven.

 

Komende updates

FoxiBikes FoxiBikes is zijn fietsen continu aan het verbeteren en ontwikkelen. Hierboven ziet u afbeeldingen en omschrijvingen van Spidibike model 1.3. Echter, als u nu een Spidibike bestelt, ontvangt u model 1.5.

Wat zijn de verschillen? Spidibike 1.5 heeft:

- De totale breedte wordt verkleind van 78 cm naar 75 cm.
- Afgeronde framehoeken aan de voorzijde.
- De achterkant / bagagebak loopt naar achteren smaller / taps toe en oogt horizontaal.
- De pvc-delen van de achterkant vallen voortaan binnen het frame.
- Het achterlicht wordt onder het achterframe gemonteerd, niet meer in het pvc.
- De achterwielen krijgen bredere spatborden, die over 75% van de banden lopen.
- Het frame is ter hoogte van de schenen een paar cm verhoogd.
- Er worden trillingsbestendigere spiegel gemonteerd.
- Het stuurkapje wordt groter en langer en dus gestroomlijnder.
- De bagageruimte krijgt een deksel.
- en meer.

 

Nieuwsgierig geworden naar de Spidibike?
Maak dan een afspraak om de Spidibike te komen bekijken en te testen bij FoxiBikes in Putten.
Wij helpen u graag.

 

Spidibike bestelformulier bekijken

afspraak voor testrit of bezoek maken

 

 

Meer info:

Vraag & Antwoord / FAQ

Algemene Voorwaarden

Garantie- en Onderhoudsplan

info-doc Rij-instructie bekijken

info-doc Accu bekijken

info-doc Display bekijken

info-doc Terugkopen fiets bekijken

 

Note: I.v.m. updates en beschikbaarheid van materialen kunnen uitvoeringen (licht) afwijken van getoonde foto's.

 

FoxiBikes: vierwielige speciaal-fietsen voor comfort, veiligheid en vrijheid.

 

| www.foxibikes.nl | www.sitibike.nl | www.spidibike.nl | www.stabiele-zitfietsen.nl | www.stabiele-ligfietsen.nl |

(® © 2021)
FoxiBikes, Sitibike, Spidibike zijn beschermde namen.
Sitibike en Spidibike zijn gepatenteerde ontwerpen.